Muharrem ayının onuncu günü dolayısıyla düzenlenen "10 Muharrem Kerbela Anma Programı", Eskişehir'de geniş katılımla gerçekleştirildi. Odunpazarı Belediyesi, Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Anadolu Kültür Vakfı ile Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneğinin iş birliğinde düzenlenen programda, Kerbela'da yaşananlar deyişler, mersiyeler ve konuşmalar eşliğinde anıldı. Katılımcılar, program boyunca duygu dolu anlar yaşarken, Kerbela'nın tarihsel ve manevi yönü farklı yönleriyle ele alındı.

100. Yıl Kültür Merkezi'nde düzenlenen programa Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Anadolu Kültür Vakfı Başkanı Ufuk Uysal, Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneği Başkanı Battal Sülük, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Programın hazırlığını Kenan Pekgöz üstlenirken, Teslim Abdal Ocağı'ndan Hikmet Tosun, Mehmet Koçak ve Tuğçe Yorgun sahne aldı. Sanatçılar tarafından seslendirilen deyişler ve mersiyeler, Kerbela'da yaşanan acıları salona taşıdı. Salonda zaman zaman duygusal anlar yaşanırken, katılımcılar eserleri dikkatle dinledi. Program boyunca oluşan atmosfer, anma etkinliğinin manevi yönünü öne çıkardı.

Programda konuşan Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, konuşmasına "Unutmayalım, unutturmayalım." sözleriyle başladı. Kerbela'nın yalnızca geçmişte yaşanmış bir olay olmadığını ifade eden Kazım Kurt, bu günün aynı zamanda haksızlığa karşı direnişin simgesi olduğunu söyledi.

Kazım Kurt, "Bugün, insanlığın direnişinin mutlaka zaferle sonuçlanması gerektiğini hatırlatan bir gündür. Bu nedenle biz unutmamaya ve unutturmamaya çaba gösteriyoruz. Programa katkı sunan bütün sanatçı dostlarımıza teşekkür ediyorum." dedi.

Kerbela'nın kendi yaşamındaki yerinden de söz eden Kazım Kurt, çocukluğundan kalan bir anısını paylaşarak şu ifadeleri kullandı:

"Kerbela'nın ve Hz. Hüseyin'in bizim açımızdan çok özel bir yeri var. Ben üç-dört yaşımdan beri her su içtiğimde annem ve babam, 'Hüseyin'in canına değsin.' derdi. Bunun ne anlama geldiğini daha sonra kavradım. Siz de unutmayın; her su içtiğinizde bu duayı edin."

Anma programında söz alan Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Anadolu Kültür Vakfı Başkanı Ufuk Uysal, Eskişehir Hacı Bektaş-ı Veli Kültür ve Sosyal Yardımlaşma Derneği Başkanı Battal Sülük ile CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer de Kerbela'nın yalnızca Alevi-Bektaşi toplumunun değil, bütün insanlığın ortak vicdanını ilgilendiren bir hakikat olduğunu dile getirdi.

Konuşmalarda, Hz. Hüseyin'in adalet, eşitlik ve haksızlığa karşı duruşunun aradan geçen uzun yıllara rağmen anlamını koruduğu ifade edildi. Kerbela'da yaşananların sadece tarih kitaplarında yer alan bir olay olmadığı, insanlığın ortak hafızasında yaşamaya devam ettiği vurgulandı. Katılımcılar, Hz. Hüseyin'in ortaya koyduğu duruşun bugün de farklı yönleriyle hatırlandığını ve anılmaya devam ettiğini belirtti.

Deyişler, mersiyeler ve konuşmalarla devam eden program boyunca Kerbela'nın tarihsel yönü kadar manevi anlamı da ön plana çıktı. Katılımcılar, etkinlik süresince sanatçıların seslendirdiği eserleri sessizlik içinde takip ederken, anma programı yoğun katılımla tamamlandı.