ESKİŞEHİR HABER

Berberlik mesleğine başlamanın yaşı var mı; Fethi Özkara açıkladı

Fethi Özkara, mesleki eğitimin önemine dikkat çekerek ailelere çocuklarını sanat ve meslek alanlarına yönlendirme çağrısında bulundu.

Abone Ol

Eskişehir Berberler ve Kuaförler Odası Başkanı Fethi Özkara şu ifadeleri kullandı;

"Özellikle Baksan Mesleki Eğitim Merkezi bizim için büyük önem taşıyor. Okulumuz yenilendi ve bugün de açılışına katıldık. Bu durum bizler için son derece gurur verici. Çocuklarımızın modern ve yenilenmiş bir eğitim ortamında meslek hayatlarına ilk adımlarını atmaları çok kıymetli. Kuaförlük mesleğine ortaokul ve lise dönemlerinde eğitim alarak başlayan öğrencilerimiz, Mesleki Eğitim Merkezi sayesinde okul sonunda lise diploması alırken aynı zamanda ustalık belgesine de hak kazanıyorlar. Ancak bundan sonraki süreçte hemen iş yeri açmayı düşünmek yerine kendilerini daha iyi yetiştirerek mesleklerinde ilerlemeleri gerekiyor. Bu nedenle tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum.

Çocuklarımız bizim geleceğimiz, en önemli değerlerimizdir. Bu yüzden onların yetişmesi ve meslek sahibi olması bizim için çok önemli. Kendilerini gönülden tebrik ediyorum. Burada görev yapan değerli öğretmenlerimiz ve yöneticilerimiz de öğrencilerimizle yakından ilgileniyor. Hatta zaman zaman abi-kardeş ilişkisi içerisinde onlara rehberlik ediyorlar. Bunu bizzat gördüğüm için özellikle ifade etmek istiyorum. Tüm öğretmenlerimize ve okul yöneticilerimize teşekkür ediyorum.

Aileler genellikle çocuklarının doktor ya da mühendis olmasını istiyor. Elbette bu meslekler çok kıymetli. Ancak her çocuğun doktor veya mühendis olması gibi bir zorunluluk yok. Sanatın ve sanatkârlığın geleceği son derece açık. Bu nedenle ailelerin çocuklarını meslek sahibi olmaya ve sanatkârlığa yönlendirmelerini önemsiyorum. Çocuklarının geleceğini düşünen ailelerin, onların mesleki gelişimlerine de yatırım yapmaları gerekiyor.

Bir işi iyi yapar, mesleğinizi en iyi şekilde icra ederseniz her alanda olduğu gibi burada da başarılı olursunuz. Yeter ki gençlerimiz kendilerini heba etmesinler. Mesleklerine sahip çıkıp insanlara en iyi hizmeti sunmaya çalıştıkları sürece başarılı olacaklarına ve emeklerinin karşılığını alacaklarına inanıyorum.

Berberlik mesleğine başkamanın aslında bir yaşı yoktur. Geçmiş yıllarda ilkokuldan sonra başlanıyordu, bugün ise genellikle ortaokuldan sonra başlanıyor. Ancak önemli olan mesleğe erken yaşta ilgi duymak ve kendini geliştirmektir. Ne kadar erken başlanırsa mesleki tecrübe de o kadar güçlü olur.

Eskiden "alaylı mı, mektepli mi?" tartışması yapılırdı. Günümüzde ise bu iki anlayış birleşmiş durumda. Artık gençlerimizin hem eğitim almaları hem de meslek öğrenmeleri gerekiyor. Bu nedenle öğrencilerimizin okullarına devam etmeleri, aynı zamanda meslek edinmeleri büyük önem taşıyor. Öğretmenlerimizin de bu konuda büyük emek ve gayret gösterdiğini görüyoruz. Kendilerine bir kez daha teşekkür ediyorum."