Geçmiş yıllarda Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü olarak görev yapan Ender Muhammed Gümüş, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi kampüsünde karşılaştığı bir kene nedeniyle açıklamada bulundu.
Ender Muhammed Gümüş, yabancı dil sınavı için beklediği sırada gördüğü kenenin, hastalık taşıma riski bulunan türlerden biri olabileceğini belirterek yetkililere ilaçlama çağrısı yaptı.
Ender Muhammed Gümüş, açıklamasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi M2 binası bahçesinde bulunduğu sırada yaşadığı olayı anlattı. Ender Muhammed Gümüş, sınava girecek adayları beklerken yere serdikleri pikenin üzerine bir kenenin geldiğini ifade etti.
Karşılaştığı kenenin kendisine tanıdık geldiğini belirten Ender Muhammed Gümüş, türünü doğrulamak amacıyla yapay zekâ destekli bir uygulamadan yardım aldığını söyledi. Ender Muhammed Gümüş, "Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi M2 binası bahçesinde yabancı dil sınavı için beklerken yere serdiğimiz pikenin üzerine bir kene geldi. Tanıdık bir kene ama yine de Google Gemini'den tanımlamasını istedim. Büyük olasılıkla Kırım Kongo Kanamalı Ateşi hastalığına yol açan kene cinsi olduğunu yazdı" ifadelerini kullandı.
Olayın ardından çevrede bulunan vatandaşları uyardığını belirten Ender Muhammed Gümüş, özellikle ağaç gölgelerinde bekleyen kişilere dikkat etmeleri yönünde tavsiyede bulundu. Ender Muhammed Gümüş, "Ağaç altlarında bekleyen velileri, özellikle çorap giymeyenleri ve şort giyenleri uyardım" dedi.
Karşılaştığı keneyi etkisiz hale getirdiğini ifade eden Ender Muhammed Gümüş, çevrede başka kenelerin bulunmamasını temenni etti. Ender Muhammed Gümüş, "Bu keneyi öldürdüm ama inşallah başka yoktur ve kimsenin başına bela olmaz" sözlerine yer verdi.
Üniversite yerleşkesindeki yeşil alanlarda önlem alınmasının faydalı olacağını belirten Ender Muhammed Gümüş, rektörlüğe de çağrıda bulundu. Ender Muhammed Gümüş, "Rektörlük, üniversite bahçelerinde ilaçlama yapsa veya yaptırsa iyi olur" ifadelerini kullandı.