Enerji Sanayi ve Maden Kamu Emekçileri Sendikası Eskişehir İl Temsilciliği adına konuşan Uygar Kurtcu şu ifadeleri kullandı;

"Eğitim emekçisi arkadaşlarımız insanca yaşanabilir koşullar ve gasbedilen haklarının iadesi için tarihi bir mücadele verirken ne yazık ki karşımızda hakikati duymak yerine polis copunu, baskıyı ve yasakları devreye sokan bir zihniyet buluyoruz.

Ankara'da en temel anayasal haklarını kullanarak seslerini duyurmaya çalışan öğretmenlerimize yönelik sergilenen tahammülsüzlüğü ve orantısız polis şiddetini buradan, Eskişehir'den en sert biçimde kınıyoruz.

Ankara Valiliğinin NATO zirvesini bahane ederek öğretmenlerimizin açlık grevi eylemlerini hukuksuzca yasaklamasını ve başkent sokaklarında adeta bir polis terörü estirmesini asla kabul etmiyoruz.

NATO zirvesi veya herhangi bir uluslararası toplantı emekçilerin en doğal hak arayışlarını bastırmak, kentleri ablukaya almak ve demokratik eylemleri kriminalize etmek için bir kılıf olarak kullanılamaz.

Öğretmenlerimizin elindeki kaleme, aydınlık geleceğimize ve meslek onuruna kalkan o eller derhal indirilmelidir.

Haklı talepleri gözaltıyla, şiddetle bastırmaya çalışan bu antidemokratik uygulamalar derhal son bulmalıdır.

Bizler Enerji Sanayi ve Maden Kamu Emekçileri Sendikası Eskişehir İl temsilciliği olarak bu dayanışmanın ayrılmaz bir parçasıyız.

Öğretmenlerimizin hakları verilene kadar sokakları, meydanları terk etmiyoruz.

Her akşam sürdürdüğümüz dayanışma nöbetlerini ve oturma eylemimizi büyüterek devam ettireceğiz.

Tüm halkımızı, emekten ve demokrasiden yana olan tüm kurumları öğretmenlerimizin haklı çığlığına omuz vermeye çağırıyoruz.

Öğretmenin hakkını verin. Baskılar, yasaklar, polis şiddeti bizi yıldıramaz. Yaşasın emek ve dayanışma mücadelemiz."