ESKİŞEHİR HABER

Ahmet Eryörük: "Türkiye'de otel fiyatları çok pahalı"

Ahmet Eryörük, gurbetçilerin yüksek ulaşım ve tatil maliyetleri ile bazı işletmelerdeki fiyat uygulamalarından rahatsız olduğunu söyledi.

Abone Ol

Emirdağ ve Çevresi Dernekleri Federasyonu Başkanı Ahmet Eryörük şu ifadeleri kullandı;

"Eskişehir'e gelen gurbetçiler, özellikle uçak biletlerinin çok pahalı olmasından rahatsız. Bunun yanında alışveriş yaptıkları yerlerden, berberlerden, lokantalardan da şikâyet ediyorlar. Yurt dışından geldikleri için bazı işletmelerin fiyatları yükselttiğini düşünüyorlar. Özellikle berberlerin ve lokantaların fiyatları şişirdiğini söylüyorlar. Keşke bunu yapmasalar. Sonuçta gurbetçiler yılda sadece bir ay geliyor. Geldiklerinde mutlu ayrılsınlar.

Pandemiden sonra yurt dışında da çok büyük ekonomik krizler başladı. Benim de Belçika'da iş yerim var ve orada iş yapıyorum. İnsanlar artık kiralarını, elektrik ve doğal gaz faturalarını ödemekte zorlanıyor. Avrupa da ekonomik olarak sıkıntılı durumda. Birçok insan kredi çekerek Türkiye'ye tatile geliyor. Böyle çok sayıda insanımız var. Avrupa'daki ekonomik kriz oldukça büyük. Bana göre yurt dışındaki ekonomik sıkıntılar, Türkiye'dekinden daha ağır.

Türkiye'de yaşayanlar Avrupa'ya gidemiyor diye eleştiriler oluyor. Ama Türkiye'de yaşayan insanların Avrupa'da evleri yok. Buradan gitseler nerede kalacaklar? Dili bilmiyorlar, işi bilmiyorlar. Ancak Avrupa'da yaşayan Türklerin Türkiye'de evleri, arsaları, kardeşleri, anneleri ve babaları var. Bu yüzden geldiklerinde konaklama masrafı da yapmıyorlar. Bir ay boyunca köylerinde kalıp yiyip içiyor, sonra geri dönüyorlar.

Otel fiyatlarının Türkiye'de yüksek olduğu da doğru. Yunanistan, İspanya gibi ülkelerde tatil fiyatları çok daha ucuz. Geçen hafta Belçika'dan gelen bir gurbetçiyle görüştüm. Eşi ve çocuklarıyla birlikte Türkiye'de 10 gün otelde kalmak istemiş. Normal bir otel kendisinden 2 bin 200 avro istemiş. 117 bin liraya yakın bir para. Aynı tatili Yunanistan'da çok daha lüks bir otelde 50-60 bin liraya yaptığını anlattı. Bu konuda haklılar. Zaten Türkiye'ye gelirken yol üzerinde olduğu için Yunanistan'a uğrayıp 10 günlük tatillerini orada yapıyorlar.

Gurbetçiler ülkemize asıl olarak akrabalarını görmek için geliyor. Zaten büyük çoğunluğunun Türkiye'de evi bulunuyor. Ama yeni nesil artık Türkiye'ye gelmek istemiyor. Onlar tatillerini farklı ülkelerde yapmayı tercih ediyor. Buna karşılık 40 yaşın üzerindeki gurbetçiler Türkiye'ye gelmeyi daha çok istiyor."