Tüm Emeklilerin Sendikası Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı şu ifadeleri kullandı:
"Temmuz ayının ilk haftasında en düşük emekli maaşı belli olacak. 23 bin lira civarında olacağı konuşuluyor. Özellikle biz zaten sendika olarak, Tüm Emekliler Sendikası olarak bu yüzdelik artışların kesinlikle adaletli gelir dağılımı sağlamayacağını sürekli savunan bir sendikayız. Kriterlerimiz belli. Yani sonuçta açlık yoksulluk sınırlarını açıklıyoruz. Esasına açlık yoksulluk sınırlarına göre belirlenmesi de gerçekten de resmen emeklilerle alay etmek demek, asgari ücretliyle alay etmek demek. Çünkü rakamlar ortada.
Sonuçta 6 milyona yakın emekli 20 bin lira maaş alıyor. 20 bin lira emekli maaşı. Bir emeklinin tek başına aylık gıda ihtiyacını bile karşılamaz. Onun için 3 bin liralık bir artışın sonuçta 20 bin liranın üzerine konmasıyla emeklinin hangi ihtiyacı karşılanacak. Mümkün değil. Onun için böylesi bir adaletsiz gelir dağılımını zaten doğru kabul etmeyiz. Biz 10 günü aşkındır imza kampanyamızı sürdürüyoruz. Bu sefer haklarımızı, taleplerimizi içeren o imzaları Cumhurbaşkanına göndereceğiz çünkü Cumhurbaşkanlığı sistemiyle yönetiliyoruz.
Bütün yetki Cumhurbaşkanının iki dudağı arasında. Cumhurbaşkanı gerçekten emekliden yanaysa, yoksulluğu kaldırmak istiyorsa, açlığı ortadan kaldırmak istiyorsa yetki onda, iki dudağı arasında. Alacak kararı, kaldıracak. Adaletli gelir dağılımı sağlanması için yasal düzenleme yapacak. Böylece emeklinin en düşük maaşının yoksulluk sınırı 117 bin lira olduğuna göre en az bunun yarısının üzerine çıkması lazım. Yani açlık sınırı 48.i bin lira, demek ki 48 bin liranın üzerine çıkması lazım. 23 bin lira bunun yarısı bile değil. Bu resmen emekliyle alay etmek demektir. Emekli bunun hesabını sandıkta soracak. Bunu görsünler yani. Bu sefer bizi kandıramayacaklarını görsünler.
Bazı siyasi partiler en düşük emekli maaşı asgari ücret kadar olmalı diyor. Biz onu doğru bulmuyoruz. Çünkü neden. Asgari ücretin de insan onuruna yaraşır bir düzeye çıkarılması lazım. Zaten asgari ücret de açlık sınırının yarısının altında şu anda. Bunu diyerek de emeklinin oyunu alamazlar diyoruz.
3-5 bin lira verildi diye emekli de olsa, asgari ücretli de olsa, dar gelirli de olsa hala iktidara gidip de oy veriyorsa sürünmeye müstahak demektir. O zaman sürünmeye devam edecek. Onlara söyleyecek bir şeyimiz yok. Ama gerçek anlamda düşünürlerse ülkemizde her insanın insanca yaşama hakkı var. Emeklilerin insanca yaşama hakkı anayasal bir hak. Bu hakka herkesin sahip çıkması lazım. Adaletli gelir dağılımı istiyoruz. Biz maaşımızın Cumhurbaşkanı maaşının seviyesine, bakan, milletvekili maaşının seviyesine çıkarılmasını istemiyoruz ki. Milletvekilleri bizim 14 katımız maaş alıyor, Cumhurbaşkanı 25 katımız maaş alıyor. 5 kat alsınlar, 10 kat alsınlar, biz aşağıdakilerin de maaşlarını düzenlesinler. Bütün çabamız buna yönelik. Bunu onlar düşünemiyor mu. Düşünüyorlar. Cumhurbaşkanı çay simit hesabı yapıyordu, her zaman söylüyoruz. Anne babayla 2 çocuğunun çay simit hesabını yapsın, Eskişehir'de bile en az 12 bin lirayı geçiyor. Bu adam kira vermeyecek mi, yakıt parası vermeyecek mi, su parası vermeyecek mi, başka bir şey yiyip içmeyecek mi, hiçbir şey giyinmeyecek mi. Çırılçıplak don kilot mu gezecek yani. Bu kadar şey gerçek. Onun için mücadelemizi sürdüreceğiz. Görmüyorlarsa sandık gelince sandığa, hakkımızı vermeyenleri gömeceğiz. Bu da kesin olarak bilinsin yani."





