Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce şu ifadeleri kullandı;

“Şehirlerin çöpünü, hafriyatını ve atığını planlamak uzun yıllara yayılan bir süreçtir. Geleceği öyle planlamalısınız ki 10 yıl sonrayı, 20 yıl sonrayı, hatta 50 yıl sonrayı görebilmelisiniz. İşte bu tesis tam da böyle bir tesistir.

Şu anda Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisimizin içerisindeyiz. Bu tesisin 12 yıllık işletmesi verilmişti. Süresi dolmak üzereyken yeni süreç 2 yıl yapım ve 10 yıl işletme olarak planlandı.

Burada ilçeler de dahil olmak üzere şehrimizdeki bütün katı atıkları transfer istasyonlarımız aracılığıyla topluyor, ilçe belediyelerimizin şehir merkezinden topladığı atıklarla birlikte bertaraf ediyoruz. Bu bertaraf sürecinden enerji üretiliyor. Yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacı buradan karşılanıyor. Ayrıca oluşan ısıyla seralarımızda şehrimizi güzelleştiren ve peyzaj çalışmalarında kullandığımız çiçekleri yetiştiriyoruz.

Geçen yıl ikinci lotu tamamlayarak hizmete açmıştık. Bu yıl ise yeni etabın başlangıcını yapıyoruz. İnşaat atıklarını ve doğada ayrışması oldukça zor olan atıkları burada ileri mühendislik teknolojileriyle ayrıştırarak çevre dostu bir şekilde bertaraf edeceğiz.

Burada öncelikle bize fikir veren, yol gösteren İnşaat Mühendisleri Odamıza ve şehirde inşaat sektöründe faaliyet gösteren tüm iş insanlarımıza teşekkür etmek istiyorum. Bu tesisi hep birlikte kullanacağız. Çevre konusunda duyarlı olan şehrimizi yine hep birlikte daha ileri bir noktaya taşıyacağız.

Yaptığımız bu tesis, önümüzdeki 50 yıla hizmet edecek. Yani 2077 yılına kadar kullanılabilecek bir altyapıyı bugün Eskişehir'e kazandırıyoruz.

Başta bürokratlarımız olmak üzere, bu projede görev alan yüklenici firma ve tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bu şehrin önünü açtıkları, vizyon kattıkları ve Eskişehir'in gelecek 50 yılını planlama noktasında gösterdikleri emek ve gayret için kendilerine şükranlarımı sunuyorum."