Sağlık-Sen Eskişehir İl Başkanı Hasan Hüseyin Köksal şu ifadeleri kullandı;
"Öncelikle en yakın komşularımız olan Afyonkarahisar ve Kütahya'da, hastanelerle entegre jeotermal tesisler bulunuyor. Bildiğiniz gibi bu illerde çok sayıda termal otel hizmet veriyor. Bu tesislerin tamamında sağlık hizmetleri de sunuluyor. Bizim de öncelikle Eskişehir siyasetini bu hedef doğrultusunda harekete geçirmemiz gerekiyor. Eskişehir'in iş insanlarını, yatırımcılarını ve bu kente inanan kesimleri bu konuda ikna etmeliyiz.
Bunun neden gerekli olduğunu şöyle açıklayayım. Afyonkarahisar'da jeotermal kaynaklar hem ısınmada hem de termal sağlık turizminde etkin şekilde kullanılıyor. Eskişehir'de ise yaklaşık 40 metre derinlikte içme suyuna ulaşabiliyorsunuz. Kentimizde 9-10, belki de 15 hamam bulunuyor. Buna rağmen vatandaşların faydalanabileceği kapsamlı bir fizik tedavi merkezi ya da termal otelimiz yok. Sadece belediye imkânlarıyla hayata geçirilmiş ve daha sonra özelleştirilmiş bir tesis bulunuyor. Ancak fiyatları oldukça yüksek olduğu için ne sizin ne de benim gibi vatandaşların rahatlıkla yararlanabileceği bir yer değil.
Bugün en yakın komşularımızdan Afyonkarahisar'da, Ege Bölgesi'nin önemli termal merkezlerinden birinde, aynı anda 45 bin kişinin konaklayabileceği jeotermal turizm altyapısı kurulabiliyorsa, bizim de artık bu konuyu konuşmaktan çıkıp harekete geçmemiz gerekiyor. Ben meslek hayatına ilk başladığım yıllarda da Kızılinler, Sarıcakaya ve Mihalgazi'de yapılması planlanan termal tesisler gündemdeydi. Aradan yaklaşık 20 yıl geçti ancak hâlâ aynı konuları konuşuyoruz. Ne yazık ki somut bir adım atabilmiş değiliz.
Daha da üzücü bir gerçeği paylaşmak istiyorum. Belki bunu ilk kez duyacaksınız. 1960 yılından itibaren askeri hastanenin altında, savaşta yaralanan gazilerimizin tedavisi için termal fizik tedavi havuzları hizmet veriyordu. Ancak bu havuzlar kapatıldı ve yaklaşık 20 yıldır kullanılmıyor.
Ben daha önce de Sarıcakaya ve Mihalgazi ile entegre çalışacak bir fizik tedavi merkezi ve hastanesi kurulması, ek binalar yapılması ve vatandaşların burada tedavi görmesi için büyük çaba gösterdim. Ancak Afyonkarahisar'da Afyon Kocatepe Üniversitesi fizik tedavi merkezini büyütüp bu alanda önemli bir başarı elde ederken, biz sıcak su kaynaklarının merkezinde yaşamamıza rağmen benzer bir atılım gerçekleştiremedik. Bu durum Eskişehir adına büyük bir kayıptır.
Yıllardır sadece konuşuyor, plan yapıyor ve hayal kuruyoruz. Temennim güçlü bir siyasi irade, güçlü bir sanayi odası, güçlü bir ticaret odası ve Eskişehirli iş insanlarının desteğiyle önce havalimanı projesinin hayata geçirilmesi, ardından da jeotermal kaynaklara yönelik büyük yatırımların yapılmasıdır. Böylece Eskişehir'in potansiyelini değerlendiren, sağlık turizmini geliştiren ve kentin geleceğine katkı sağlayan güçlü bir sistem kurulabilir."




