A Milli Kadın Voleybol Takımı, 2026 FIVB Milletler Ligi'nin (VNL) Ankara'da düzenlenen ikinci hafta organizasyonundaki son maçında Çin'i 3-2 mağlup ederek önemli bir başarıya imza attı. Ankara Spor Salonu'nda oynanan karşılaşmada büyük mücadele ortaya koyan ay-yıldızlı ekip, zorlu rakibi karşısında geri dönüşe imza atarak organizasyonun ikinci haftasını namağlup tamamladı.
Karşılaşmaya etkili başlayan Filenin Sultanları, ilk sette rakibine üstünlük kurdu. Hücum ve savunmada dengeli bir oyun ortaya koyan milli takım, ilk seti 25-21 kazanarak mücadelede 1-0 öne geçti.
İkinci sette iki takım da yüksek tempoda mücadele etti. Uzun rallilerin yaşandığı ve büyük çekişmeye sahne olan bölümde Çin, kritik anlarda hata yapmayarak seti 28-26 kazandı. Bu sonucun ardından karşılaşmada durum 1-1'e geldi.
Üçüncü sette de dengeli oyun devam etti. Son bölüme kadar başa baş geçen sette Çin, 25-23'lük skorla üstünlük sağlayarak maçta 2-1 öne geçti. Bu sonuçla birlikte Filenin Sultanları karşılaşmada ilk kez geriye düştü.
Dördüncü sette sahaya farklı bir görüntü koyan A Milli Kadın Voleybol Takımı, rakibine büyük üstünlük kurdu. Savunmada dirençli, hücumda ise etkili bir performans sergileyen ay-yıldızlılar, seti 25-16 kazanarak mücadeleyi karar setine taşıdı.
Karar setinde ise büyük heyecan yaşandı. Kritik bölümde hata yapmayan Filenin Sultanları, 15-12'lik skorla seti ve karşılaşmayı 3-2 kazanmayı başardı. Bu sonuçla milli takım, Ankara etabındaki dört maçını da galibiyetle tamamladı.
Karşılaşmanın ardından değerlendirmelerde bulunan A Milli Kadın Voleybol Takımı Başantrenörü Daniele Santarelli, Çin karşısında alınan galibiyetten ve Ankara etabının 4'te 4 ile tamamlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Daniele Santarelli, Çin'in güçlü bir rakip olduğunu belirterek, "Bugün bence iyi bir rakibe karşı oynadık. Birçok takımın ne kadar zorlandığını görüyorum çünkü seviye hiç düşük değil. Her yerde büyük bir denge var. Her takım, herkese karşı kazanabilir ya da kaybedebilir." ifadelerini kullandı.
Ankara etabındaki tüm maçları kazanmalarının önemli olduğunu vurgulayan Daniele Santarelli, "Dört maçı da kazandık. Bu taraftar, bu destekçiler için istediğimiz şey buydu. Gerçekten harika bir haftaydı. Çok mutluyum çünkü hedefimiz buydu ve biz bu hedefe ulaştık. Gelişmek istiyorduk, asla pes etmek istemiyorduk." dedi.
Oyuncularının mücadele gücünden memnun olduğunu ifade eden Daniele Santarelli, "Oyunculara 'Bir set kaybetmemiz ya da çok iyi oynamıyor olmamız önemli değil. Önemli olan maçın içinde kalmak.' olduğunu söyledim. Her an hazır olmalarını istedim. Her oyuncu değişiklik için, hamle için hazır olmalıydı." diye konuştu.
Önlerinde zorlu bir etap bulunduğunu belirten Daniele Santarelli, Japonya'da oynanacak üçüncü hafta maçlarına da değindi. Daniele Santarelli, "Polonya, ABD, Japonya ve Tayland gibi çok önemli rakiplerle karşılaşacağız. Bu yüzden her şeyi değerlendirmek istiyorum. Her galibiyet önemli olacak. Aynı zamanda bazı oyunculara, örneğin Melissa'ya dinlenme fırsatı vermek de önemli olabilir. Bunu daha sonra net şekilde göreceğim." ifadelerini kullandı.
Ankara'daki atmosferden etkilendiğini belirten Daniele Santarelli, taraftarlara da teşekkür etti. Daniele Santarelli, "Desteklerini almak gerçekten inanılmazdı. Türkiye'ye bir kez daha gelip Avrupa Şampiyonası'nda oynamak için sabırsızlanıyorum. Çünkü orada neler yaşanacağını hayal bile edemiyorum." değerlendirmesinde bulundu.
Çin karşısında elde edilen galibiyetle birlikte A Milli Kadın Voleybol Takımı, Milletler Ligi'nin ikinci haftasını kayıpsız geçti. Filenin Sultanları, Ankara Spor Salonu'ndaki son karşılaşmanın ardından gözünü Japonya'da oynanacak üçüncü hafta müsabakalarına çevirdi.