AK Parti Eskişehir Milletvekili Nebi Hatipoğlu şu ifadeleri kullandı;
"Kıymetli hemşehrilerim, bilindiği üzere 31 Mart 2024 yerel seçimleri öncesinde, mevcut belediye başkanı Eskişehir için 8 ana başlık altında çok sayıda proje ve vaat açıkladı. Bugün seçimlerin üzerinden tam 810 gün geçti. Yani yaklaşık 2 yıl 2 aylık bir süre geride kaldı.
Bilindiği üzere biz projelerimizi ve hedeflerimizi Eskişehirli hemşehrilerimizle paylaştıktan yaklaşık 1 hafta sonra, mevcut büyükşehir belediye başkanı da bir lansman programı düzenlemiş, o gün açıkladığı vaatleri, önemli bir kısmı ise daha önce bizim kamuoyuna duyurduğumuz projelerle neredeyse birebir örtüşmüştü. Bugün aradan geçen 810 günün sonunda, o gün verilen sözlerin ne kadarının hayata geçirildiğine birlikte bakalım.
Seçim döneminde ulaşımı ve daha çevreci şehir, geleceği planlı ve dirençli şehir, kırsalı çok yönlü kalkınan şehir, sosyal ve adil şehir, çevre ve iklim değişikliğine uyumlu şehir, sporda aktif ve sağlıklı bir Eskişehir, kültür, turizm, sanat ve genç dostu Eskişehir başlıkları altında Eskişehirlilere birçok söz verildi. Peki bugün 810 günün sonunda ortaya çıkan tablo nedir.
Bugün bu vaatlere baktığımızda, vaat edilen tramvay hatlarının hayata geçirilmediğini görüyoruz. Kuzey güney kuşak çevre yolunun yapılmadığını görüyoruz. Cumhuriyet Meydanı yer altı otoparkının, Hoşnudiye katlı otoparkının ve birçok ulaşım projesinin hala tamamlanmadığını görüyoruz. Fevzi Çakmak, Huzur, Yeşiltepe kentsel dönüşüm projesinin hayata geçirilemediğini görüyoruz. Gündoğdu’da 1500 konut hedefinin gerçekleşmediğini görüyoruz. 75. Yıl Mahallesi sosyal konut projesinin tamamlanmadığını görüyoruz. Porsuk kentsel dönüşüm projesinin vatandaşlarımızın beklediği noktaya ulaşmadığını görüyoruz.
Kırsal kalkınma başlığında vaat edilen bitkisel ve hayvansal üretim merkezinin, yem fabrikasının, organik sıvı gübre tesisinin ve birçok önemli yatırımın hayata geçirilemediğini görüyoruz. Çevre ve enerji alanında vaat edilen atıktan türetilmiş yakıt tesisinin, yeni atık su arıtma merkezinin ve Sakarbaşı projesinin tamamlanmadığını görüyoruz.
Spor alanında vaat edilen 17 branşı kapsayacak spor salonunun, yeni yüzme havuzlarının, motokros pistinin, akvaparkın ve e spor merkezinin hizmete açılmadığını görüyoruz. Üstelik bunların önemli bir kısmının bugün hala somut bir proje aşamasına dahi gelemediğini görüyoruz.
Oysa Ak Parti hükümetleri döneminde spor altyapısına yönelik yatırmalar sözde kalmamış, birer birer hayata geçirilmiştir. Bu kapsamda şehrimize kazandırdığımız yaklaşık 10000 metrekare kapalı alana sahip, 3000 seyirci kapasiteli ve 8 ayrı branşta hizmet verebilen Yeni Kent Kapalı Spor Salonu bugün gençlerimize ve sporcularımıza hizmet etmeye devam etmektedir. Bununla da yetinmedik, yine şehrimize kazandıracağımız 3400 metrekare büyüklüğünde, 850 seyirci kapasiteli ve 4 ayrı branşta hizmet verecek yeni kapalı spor salonunun temelini attık. İnşaat çalışmaları hızla devam ediyor ve kısa süre içerisinde tamamlayarak hemşehrilerimizin hizmetine sunulacak. Bizim anlayışımızda spor yatırımları seçim dönemlerinde verilen vaatlerden ibaret değildir. Biz eser üretir, temeller atar, projeleri tamamlayarak milletimizin hizmetine sunarız.
Kültür ve turizm alanında vaat edilen Uluslararası Yunus Emre Kültür Festivali’nin, ilçelere kazandıracağı açıklanan gençlik merkezlerinin ve karavan kamp alanlarının hayata geçirilmediğini görüyoruz. Gençlerimiz için vaat edilen projelere baktığımızda ise, Eskişehir veri merkezinin, şehir genelinde kablosuz internet hizmetinin ve birçok gençlik yatırımının hala beklediğini görüyoruz. Elbette yapılan bazı çalışmalar, atılan bazı adımlar vardır. Ancak ortada değişmeyen bir gerçek bulunmaktadır. 810 gün geçti ve Eskişehirlilere seçim döneminde anlatılan projelerin önemli bir bölümü hala tamamlamamış değildir.
Kıymetli hemşehrilerim, bugün ortaya çıkan tabloyu değerlendirirken bir noktayı da sizlerin takdirine sunmak istiyorum. Bildiğiniz gibi 31 Mart seçimlerinde biz de sizlerden destek istemiş, Eskişehir için projelerimizi ve yol haritamızı açıklamıştık. Şimdi kendimize şu soruyu soralım. Eğer bugün görevde biz olsaydık, geçen 810 günlük süre içerisinde Eskişehir’de neler olurdu.
Biz göreve geldiğimiz ilk günden itibaren şehrin kronikleşmiş trafik sorununu çözmek için harekete geçeceğimizi söylemiştik. Şehir genelinde planladığımız 15 adet katlı kavşağın her biri ortalama 90 ila 110 gün arasında tamamlanabilecek projelerdi.
Bugün geldiğimiz noktada çevre yolundan şehir merkezine girişte Alpu kavşağından başlayıp Osmangazi Üniversitesi kavşağına kadar uzanan hatta yer alan 5 katlı kavşak tamamlanmış ve vatandaşlarımızın hizmetine sunulmuş olacaktı. Eskişehir her gün trafik çilesini değil, ulaşımda elde edilen rahatlamayı konuşuyor olacaktı. Yine seçim döneminde söz verdiğimiz içilebilir çeşme suyu projesini hayata geçirmiş, vatandaşlarımızın yüksek maliyetlerle damacana suya mahkum olmadığı, daha kaliteli, daha sağlıklı ve çok daha uygun maliyetli içme suyuna erişimini sağlamış olacaktık.
Konu eski olunca seçim döneminde defalarca dile getirdiğimiz bir gerçeği de hatırlatmak isterim. Kurumlarda liyakatten uzak yönetim anlayışının beraberinde ciddi sorunlar doğuracağını, yapılan atamaların kurumsal verimliliği ve hizmet kalitesini olumsuz etkileyeceğini açıkça ifade etmiştik. Bugün gelinen noktada yaşanan yönetim krizleri, hizmet aksaklıkları ve peş peşe gelen görevden ayrılıklar ne yazık ki bu konudaki uyarılarımızda ne kadar haklı olduğumuzu bir kez daha ortaya koymuştur.
Çünkü belediyecilikte başarı kişilere göre değil, liyakate göre kurulan kadrolarla mümkündür. Şehir yönetiminde ehliyet ve liyakat göz ardı edildiğinde bunun bedelini maalesef kurumlarda vatandaşlarımız da ödemektedir. Kentsel dönüşüm konusunda da bugün çok farklı bir noktada olurduk. Gündoğdu'da, Fevzi Çakmak'ta, Yeşiltepe'de, Huzur Mahallesi'nde, Erenköy'de kamulaştırmalar ve proje hazırlıkları ve teknik süreçler tamamlanmış, sahada dönüşüm çalışmaları başlamış ve büyük bir hızla devam ediyor olacaktı. Çünkü biz kentsel dönüşümü seçim vaadi olarak değil, Eskişehir'in geleceği için bir zorunluluk olarak görüyoruz. Üstelik bu projeler sadece dönüşen mahallelerimiz için değil, Eskişehir ekonomisi için de önemli bir kalkınma hamlesi olacaktı.
Kentsel dönüşüm çalışmalarının başlamasıyla birlikte inşaat sektörü yeniden hareketlenecek, doğrudan ve dolaylı olarak sektöre bağlı faaliyet gösteren 72 farklı iş kolu bundan olumlu etkilenecekti. Müteahhidinden mühendis ve mimarına, demircisinden mobilyacısına, nakliyecisinden esnafına kadar binlerce vatandaşımız için yeni bir ekonomik canlılık oluşacaktı. Çünkü kentsel dönüşüm yalnızca binaları yenilemekle değil, aynı zamanda istihdamı arttırmak, ekonomiyi canlandırmak, şehrin geleceğine yatırım yapmaktır.
Değerli hemşehrilerim, bugün hala vatandaşlarımızın en çok şikayet ettiği konulardan biri su yükleme sistemidir. Düşünün, 2026 yılındayız. Aradan 810 gün geçmiş ve Eskişehir'de insanlar hala su yüklemek için belirli noktalara gitmek zorunda kalıyor. Mevcut yönetim seçim döneminde online su yükleme sistemi sözü vermişti. Ancak bugün geldiğimiz noktada bu sistem hala tam anlamıyla hayata geçirilmiş değil. Son dönemlerde bazı noktalarda kredi kartı ile yükleme imkanı sağlanmış olsa da vatandaşlarımızdan sistemin işleyişi ile ilgili çok sayıda şikayet gelmeye devam ediyor. Oysa biz göreve gelmiş olsaydık ilk 100 günlük eylem planımız içerisinde yer alan dijital belediyecilik uygulamalarını çoktan hayata geçirmiş olacaktık.
Vatandaşlarımız cep telefonlarından birkaç dakika içerisinde su yükleyebiliyor olacaktı. Yükleme noktalarında ise sadece nakit değil, kredi kartı, temassız ödeme, QR kod ve diğer modern ödeme sistemleri kullanılabilir olacaktı. Çünkü belediyecilik vatandaşın hayatını kolaylaştırma işidir. Yine Eskişehir'in yıllardır konuştuğu Kuzey Güney Kuşak Çevre Yolu projelerinde tüm teknik çalışmalar ve kamulaştırma süreçleri tamamlanmış, yapım aşamasına geçilmiş olacaktı. Eskişehirspor konusunda da çok daha farklı bir tabloyu konuşuyor olurduk.
Seçim döneminde mevcut yönetim tarafından Eskişehirspor'un deplasman giderlerine destek sözü verilmişti. Bu konuda bazı adımların atıldığını ve kısmi desteklerin sağlandığını duyuyoruz. Ancak Eskişehirspor gibi bu şehrin en büyük marka değerlerinden birine yaklaşımın yalnızca deplasman giderleriyle sınırlı kalmaması gerektiğine inanıyoruz. Eskişehirspor'un günü kurtaran desteklere değil, sürdürülebilir gelirlere, güçlü bir mali yapıya ve geleceği planlanmış bir vizyona ihtiyacı vardır. Bugün samimiyetle ifade ediyorum ki geçen 810 günlük süre içerisinde Eskişehirspor'un gelir kaynaklarını arttıracak projeleri hayata geçirmiş, kulübümüzün mali yapısını güçlendirmiş ve borç yükünden kurtulması için kalıcı adımlar atmış olurduk. Çünkü bizim hedefimiz sürekli destek bekleyen bir Eskişehirspor değil, kendi gelirini üretebilen, mali açıdan güçlü, geleceğe güvenle bakan ve başarıyla anılan bir Eskişehirspor inşa etmektir.
Kısacası biz bugün 810 günün sonunda neden yapılmadığını konuşan değil, tamamlanan projeleri konuşan bir Eskişehir hedefliyorduk. Çünkü bizim anlayışımızda belediyecilik mazeret üretmek değil, sorun çözmektir. Vaat açıklamak değil, projeyi hayata geçirmektir. Söz vermek değil, verilen sözü tutmaktır. 810 gün geçti. Takdir de değerlendirme de her zaman olduğu gibi kıymetli Eskişehirli hemşehrilerimizindir."




