Emekçi Hareket Partisi (EHP) Eskişehir İl Başkanı Sanem Deniz Kural şu ifadeleri kullandı;
"Öğretmenler günlerdir Ankara'da öğretmenler direniyor. Öğretmenler polis şiddetine uğruyor, çeşitli işkencelere uğruyor ama haklarını aramaktan vazgeçmiyorlar. Bizler de elbette direnen öğretmenlerin sonuna kadar yanındayız.
Peki öğretmenler günlerdir açlık grevinde. Neden açlık grevi yapıyorlar biliyor musunuz? Diyorlar ki, biz zaten normal koşullarda bu ücreti alırken bütün ay boyunca açız. Çünkü özel sektörde çalışan öğretmenler şu anda asgari ücret düzeyinde, hatta asgari ücretin daha da altında maaşlar alıyorlar ve aldıkları bu ücretler tabii ki aylardır açlık sınırının altında kalan asgari ücret gibi oluyor.
Bu ülkede asgari ücret de tam 25 aydır açlık sınırının altında. Hani bu siyasi iktidar yıllar önce bir hesap yapıyordu ya, çay simit hesabı yapıyordu. Diyordu ki, aldığımız ücret çayı simiti karşılamaya yetiyor sadece. Peki faturaları kim ödeyecek, peki kirayı kim ödeyecek, peki çocuklara harçlığı kim verecek diyordu ya. İşte bu ülkenin emeğiyle geçinenleri aylardır açlık sınırının altında bu asgari ücrete mecbur bırakılıyorlar.
İşte öğretmenler de buna sessiz kalmıyor. Diyor ki, bizler bu ücreti değil, bizler aynı kamuda çalışan meslektaşlarımız gibi aynı taban maaşı olsun istiyoruz ve aynı ücreti emeğimizin karşılığını almak istiyoruz diyorlar.
İşte öğretmenler soruyor. Bizi eğer atamayacaksanız yıllarca niye okuttunuz diye soruyorlar. Bu sorunun cevabını vermekle yükümlü olan şu anki siyasi iktidardır. Bakan Yusuf Tekin'dir. Günlerdir hiçbir açıklama dahi yapmayan, öğretmenler günlerdir açken kendisi boy boy sofralarda boy gösteren Yusuf Tekin tüm bu yaşananların sorumlusudur ve bunun da hesabını vermek zorundadır.
Bizler günlerdir mücadele eden, Ankara'da, diğer bütün şehirlerde günlerdir mücadele eden ve emeğinin haklarını arayan öğretmenlerin sonuna kadar yanındayız. Bu ülkede emekçiler verdikleri emeğin hakkını alana kadar mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz."





