Avrupa Vatandaşları Kültür, Eğitim, Dayanışma ve Yardımlaşma Platformu Başkanı Sebahattin Tetik şu ifadeleri kullandı;
“Her yıl milyonlarca vatandaşımız yaz tatilinde Türkiye’ye geliyor. Bunların önemli bir bölümü de Eskişehir’i tercih ediyor. Çünkü aileleri burada, akrabaları burada, çocukluk anıları burada, dostları burada. Eskişehir onlar için sadece bir şehir değil, memleketleridir.
Üniversite öğrencilerinin şehirden ayrılmasıyla birlikte birçok esnafımız yaz döneminde işlerin hareketlenmesini bekliyor. Bu hareketliliğin en önemli destekçilerinden biri de gurbetçi vatandaşlarımızdır. Avrupa’da okulların tatile girmesiyle birlikte gurbetçilerimiz şehrimize gelmeye başladı.
Buradan tüm esnaflarımıza sesleniyorum. Gurbetçi vatandaşlarımızı güler yüzle karşılayalım. Onlara fırsatçı bir anlayışla yaklaşmayalım. Yerli vatandaşımız ile gurbetçi vatandaşımız arasında hiçbir fark yoktur. Güzel davranış, samimiyet ve dürüstlük en büyük kazançtır. Memnun kalan bir gurbetçi, hem yeniden gelir hem de çevresine Eskişehir’i tavsiye eder. Ancak kötü bir tecrübe yaşayan insanlar ise ülkemize gelmekten uzaklaşabiliyor.
Bir başka önemli konumuz ise uçak biletleri konusu. Belçika, Hollanda ve Fransa gibi ülkelerden Türkiye’ye geliş biletleri yaklaşık 400 avro iken, dönüş biletleri bugün 100 avro seviyesindedir. Ancak bugün 100 avro olan bu biletler ağustos ayında 700 avroya kadar çıkabiliyor. Aynı uçak, aynı güzergâh ve aynı yolcu için bu kadar büyük fiyat farkı doğru değil. Uçak şirketlerinin bu konuda daha adil davranmasını bekliyoruz. Ayrıca Eskişehir’e uçuş seferlerinin artırılmasını istiyoruz. Eskişehir’e gelen gurbetçi vatandaşlarımızın İzmir, Antalya ve Bodrum gibi turizm şehirlerine de doğrudan ulaşabilmesini sağlayacak yeni seferlerin planlanmasını bekliyoruz.
Ev sahiplerine ve arsa sahiplerine de bir çağrımız var. Alıcı gurbetçi olduğu zaman fiyatları yükseltmeyelim. Yerli vatandaşımıza hangi fiyat uygulanıyorsa gurbetçi vatandaşımıza da aynı fiyat uygulansın. Gurbetçi vatandaşlarımız ülkemize yatırım yapmak istiyor. Fiyatların gereksiz şekilde artırılması bu isteği azaltıyor.
Özellikle berberlerimize ve lokanta işletmecilerimize sesleniyoruz. Uyguladığınız fiyat tarifesi neyse onu uygulayın. Gurbetçi vatandaşlarımızı farklı bir müşteri gibi görmeyin. Emniyet teşkilatımızdan da bir ricamız var. Gurbetçi vatandaşlarımız yılın büyük bölümünü yurt dışında geçirdikleri için şehir trafiğine bazen yabancı kalabiliyor. Mümkün olduğunca önce uyarı, sonra ceza anlayışının uygulanmasını tavsiye ediyoruz.
Aynı anlayışı kamu kurumlarında görev yapan tüm çalışanlarımızdan da bekliyoruz. Gurbetçi vatandaşlarımız bu ülkenin evlatlarıdır. Onları güler yüzle karşılamak, işlerini kolaylaştırmak ve memnun ayrılmalarını sağlamak hepimizin ortak sorumluluğudur.
Hep birlikte hareket edersek hem Eskişehir kazanır hem esnafımız kazanır hem de gurbetçi vatandaşlarımız her yıl aynı özlemle memleketlerine gelmeye devam eder.”