Eskişehir Odunpazarıspor Başkanı Salim Alper Kayar ve Eskişehir Odunpazarıspor Başantrenörü Hüseyin Taşcan Türkiye Spor Yazarları Derneği Eskişehir Şubesi'nin konuğu oldu.
Gerçekleştirilen ziyarette konuşan Eskişehir Odunpazarıspor Başkanı Salim Alper Kayar şu ifadeleri kullandı;
"Öncelikle Odunpazarı Spor Kulübü Kadın Hentbol Takımı 2. Lig'den 1. Lig'e, 1. Lig'den de namağlup olarak Süper Lig'e yükseldi. Bu başarının en büyük etkeninin altyapılarımızın çok güçlü ve kuvvetli olması olduğunu söyleyebilirim. Tabii bunda Belediye Başkanımız Kazım Kurt'un sporcuya verdiği çok büyük emek ve destek var. Okullarda tarama yöntemiyle özellikle kenar mahallelerden toplanan öğrencilerle birlikte altyapımızı güçlendirdik. Sporun her branşında, sadece hentbolda değil bütün spor branşlarında altyapının çok önemli olduğunu zaten biliyoruz. Dolayısıyla biz 2. Lig'den 1. Lig'e, 1. Lig'den Süper Lig'e giden bu serüvende en büyük dayanağımız altyapımızın sağlam olması oldu. Bunun akabinde Eskişehir'de salon sporlarına olan ilgi ve alaka çok yüksek seviyelerdedir. Hatta daha ileri giderek Eskişehir bu işin lokomotifi olabilir diye düşünüyorum. Çünkü geçmiş dönemlerden hatırlarsınız, Kılıçoğlu ve Eti hentbolda birer ekoldü. Eskişehir bu alanda bir ekoldü. Yine olmaması için hiçbir sebep yok.
Kadın hentbol takımımız şu anda Avrupa'ya gitmeye hak kazandı. Bu yıl lige ilk çıktığımız yıl olmasına rağmen, altını çizerek belirtmek isterim ki normalde lige ilk çıkan takımlar genellikle kümede kalma ve ligde tutunma mücadelesi verirken, biz takımımıza iyi bir destek verdik. Yoğun bir ilgi ve alaka gösterdik. Antrenmanlarından deplasmanlarına, evimizdeki maçlardan tüm müsabakalara kadar güzel bir seyirci kitlesiyle oynadık. Başarıyı altyapıya, desteğe, ilgi ve alakaya bağlıyorum. İnşallah eylül ayında çekeceğimiz kura ile Avrupa'da güzel bir başarı elde ederiz diye düşünüyorum.
Spor maalesef tüm branşlarda Türkiye’de artık endüstriyel bir hal almış durumda. Dolayısıyla biz buna itiraz ediyoruz. Ben Hentbol Federasyon Başkanı ile de iyi görüşürüm, sık görüşürüm. Ona da önerilerimizi söylüyoruz. Yani şimdi devşirme sporcularla, ben genel her antrenöre bunu söylerim, devşirme sporcularla transfer yapılan, ücret ödenen, bedel ödenen, işte 40 milyonluk, 50 milyonluk para ödenip de yapılan bir kulüpten şampiyon olduğu zaman sevinmeyi kimse beklemesin, ben doğru bulmuyorum yani bunu. Parayla şampiyonluğa doğru, gerçi bizim ülkemizde artık parayla şampiyonluk da olmuyor, işte futbolda görüyorsunuz, milyon dolarlar harcanıyor, geldiğimiz durum bu.
Benim ve Belediye Başkanımız Kazım Kurt’un ilk ana hedefi spor yapabilmek. Biz bir Emek Mahallesi’nde, bir Erenköy Mahallesi’nde, bir Gündoğdu Mahallesi’ndeki çocuğumuzu tarama testlerinden geçirip hentbolu o çocukla ilişkilendirmek, o çocuğun hayatına dokunabilmek istiyoruz. Başarı, ben inanıyorum ki altyapıları güçlendirdiğimiz zaman, kendi aidiyet duygusu oluşturulacak, ben geçtiğimiz yıl da Hakan Hoca vardı antrenör, ona şöyle bir talimat verdik yönetim olarak, Eskişehir’in çocukları olsun, ilk önceliğimiz onlar olsun dedik. Keza kadromuza da bakarsanız geçen seneden Anadolu Üniversitesi’nin hemen hemen bütün oyuncularını aldık, hepsi Eskişehir’in çocuklarıydı. Onları hep ayrıcalıklı tuttuk, onları hep destekledik geliştirmek, geliştirdik yani ki şu anda da yine hocamıza Eskişehir’in çocuklarını önerdik. Dedik bunlar önceliğimiz olsun. Yani dediğim gibi aidiyet duygusu oluşan bir şehirde, ki Eskişehir çok şehir milliyetçiliği önde olan bir şehir olduğu için, ben aidiyet duygusu yüksek olan sporcuların kulübe çok büyük katkısı olacağına inanıyorum. Bu finansal konuları işte geride bırakacağını, gölgeleyeceğini düşünüyorum. Ama Türkiye’nin en temel sorunu da sadece hentbol için değil, evet hentbol için çok büyük bir sorun aslında finansal krizler. Geçtiğimiz yıl Anadolu Üniversitesi bu yüzden kapandı. Ada Sokağı bu yüzden kapandı. Görele Belediyesi vardı, bu yüzden kapandı. Selka da bu yüzden kapandı. Bir de şimdi hani bakın bunların hepsi belediye takımları. Şimdi belediyelere yapılan işte Sayıştay’ın incelemelerini görüyorsunuz. Yani bu şartlar altında kulüplere hiçbir belediye şu anda destek olamıyor. Destek olamayınca kapanıyor. Şimdi hentbolu, voleybol, bir basketbolda salon sporlarında hani ortak çatı altında düşünürseniz, Türkiye’de bir futbolun önünde olmadığı, gerilerde olduğu da göz önünde bulundurulursa hentbol çok zor.
Ben en son sporcu arkadaşlara dedim ki mesleğiniz tehlikede. Milyoncularımız vardı, geçen sene 6 tane milyoncu vardı bizde oynayan, hepsine söyledim, ablalık yapın, bir örgütlenin, bir sivil toplum kuruluşu oluşturun, bu meslek yok olmasın. Yani hentboldan bahsediyorum, kadın hentbolu mu, işte bugün hocamın dediği gibi Türkiye’de 50 tane oyuncu var hentbol, bunlar arasında dönüyor. 10 tanesi Bursa’ya gidiyor, işte 5 tanesi Bodrum Yalıkavak’a gidiyor, finansal anlamda güçlü takımlara gidiyorlar. Orada sürekli dönüp dönüp kendi aralarında bir şampiyonluk masalı yapıyorlar. Ben öyle tahmin, öyle düşünüyorum yani. Dolayısıyla alttan gelen takımların kalkınması için bu sene şimdi Yozgat çıktı, işte Manisa çıktı lige. Geçen sene biliyorsunuz bizle beraber Polatlı Belediyesi çıktı ama Polatlıspor ben bu yükün altına giremem dedi ve kabul etmediler yani. Dolayısıyla bunların bir düzenleme olması gerekiyor. Tabii bunu kim yapacak, bunu yani Spor Bakanlığı yapacak. Bunlar bakın ben şöyle örnek vereyim, biz geçtiğimiz yıl Süper Lig’e çıktık diye 200 bin lira para aldık federasyondan, 120 bin lirasını lige katılım ücreti aldılar bizden geri. Bir oyuncu transfer ediyorsun, yabancı oyuncu transfer ediyorsun, 3 bin 200 euro değil mi hocam, 3 bin 200 euro THF’ye para ödüyorsun. Yani federasyon sizi desteklemesi gerektiği yerde, bize geçtiğimiz sene bir 20 tane top gönderdi."
Ben Eskişehirlilerden, hemşehrilerimizden ligin başlamasıyla birlikte eylül ayında kadın hentbol takımını salonda izlemeye gelmelerini tavsiye ediyorum. Ben 44 yaşındayım, 42 yıl hentbol izlemedim. Son 2 yılda hentboldan başka hiçbir şey izlemiyorum. Yani böyle bir şey oldu. Kadın hentbol takımımızı desteklemeye, şehrin takımını desteklemeye, şehrin kızlarını desteklemeye davet ediyorum. Biz güzel işler yapacağız. İyi bir ekip kurduk. Belediye Başkanımız Kazım Kurt her zaman arkamızda, sporun olduğu her yerde arkamızda, hatta her zaman söyler. Belediyemizin sınırlı kaynaklarını sporcuların sınırsız ihtiyaçlarını karşılamaya hazır olduğunu söyler. Yeter ki spor yapılsın, yeter ki spor yapılsın der. Dolayısıyla bizi güzel bir lig bekliyor. Antrenörümüz iyi bir antrenör. Kurduğumuz takım iyi bir takım. Gençlerden oluşan, yaş ortalamasını söyleyeyim, 22. Koşacak, mücadele edecek. Bu şehirde Avrupa'yı buraya getireceğiz. Avrupa burada gelecek, oynayacak. Bunlar büyük güzellikler, büyük nimetler diyorum şehir için. Eskişehir halkını bu takımı desteklemeye davet ediyorum."
Eskişehir Odunpazarıspor Başantrenörü Hüseyin Taşcan da şu ifadeleri kullandı;
Bir önceki dönemde takımın başında değildim. Şimdi yeni bir yapılanmanın içerisindeyiz. Sayın başkanımın ricası ile birlikte bu yeni yapılanmayı oluşturmaya çalışıyoruz. Kendi şu andaki kadromuzun hemen hemen 13 tane oyuncusuyla yollarımızı ayırdık. Yeniden bir yapılanma içerisindeyiz ve yeni bir sistem oluşturmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken yaş ortalamasını olabildiğince aşağıya çektik. Şu anda kuracağımız takımın yaş ortalaması 22 civarındadır. Bundan bir önceki takımın yaş ortalaması ise 30 küsürlerin üzerindeydi. Daha kalıcı ve daha uzun süreli bir takımın oluşmasını sağlayabilecek bir kadro oluşturmaya çalışıyoruz. Bu tamamen başkanımızın bizden isteği ve direktifi üzerinedir. Şu anda milli takımımızın Çin'de olan grubu içerisinde, U20 takımı dahilinde bu sene kadromuzda en az 4 tane, hatta kendi kalecimiz Betül'ü de sayarsak 5 oyuncumuz 20 yaş milli takımı kategorisi içerisinde yer alıyor. Bazı görüştüğümüz farklı oyuncular da var ve yurt dışından olanlar da mevcut. Lakin başkanımızın ve bizim en çok arzu ettiğimiz şey, takımın tamamen Türk oyunculardan oluşmasıdır. Fakat Türk kadın liginin havuzunun dar olması bizi başka yollara da itiyor. Yine de gelecek dönemlerde tamamen dinamik, çok fazla hareketli, oyun akışı mükemmel olan ve seyir zevki güzel bir takım yaratmak istiyoruz. Bütün isteğimiz ve arzumuz budur.
Önce kurduğumuz takımın yapısal şekline bakıp oyun formasyonunu doğru oturtup ondan sonra başarının zaten geleceğine biz inanıyoruz. Ama önce sistemi yaratmak lazım. Çünkü eğer sistemi yaratamazsanız bir geleceğiniz olmaz. Bizim buradaki birinci hedefimiz ve amacımız şu andan itibaren geleceğin takımlarına hazırlanmak. Hiç kimseye ihtiyaç duymadan, başkanın biraz önce de söylediği gibi altyapıda olağan yoğun bir çalışma, altyapıdaki yaptığımız çalışmaların meyvesini de takımımızın başarısı için kullanmak. Öncelikle hedefimiz bu sistemi oturttuktan sonra başarının kendiliğinden geleceğine inanıyoruz. Avrupa kupalarında rakiplerimizi tabii ki göreceğiz. Ona göre pozisyon alacağız ve hedefimiz her zaman, çünkü Odunpazarı’nın hedefi küçük olmaz, Eskişehir’in hedefi küçük olamaz. Şimdi biraz önce söylediniz, Eti Kılıçoğlu, ben de karşılıklı oynadığım takım arkadaşlarım. O dönemde de ben Halkbankası’nda oynuyordum. Yani ya biz şampiyon olacaktık Halkbankası ya Eti olacaktı. Eskişehir’de bir hentbol ekolü var, Eti Kılıçoğlu ve bu ekolü devam ettirecek bundan sonraki takım kesinlikle Odunpazarı olacak. Bizim hedefimiz o tribünleri doldurmak, kesinlikle bu takımı bu Süper Lig’de kalıcı pozisyona getirebilmek. Çünkü burası bir spor şehri ve biz bu spor şehri içerisinde olabildiğince elimizden gelen gayreti göstereceğiz.
Ben master koçum, yani Avrupa’da takım çalıştırabilecek pro lisanslı bir antrenörüm. Kendimden biraz şöyle bahsedeyim, ben 450 kere A Milli Takım’da oynadım. A Milli Takım, Genç Milli Takım, Ordu Milli Takımı, Üniversite Milli Takımı ve Plaj Milli takımlarında oynadım, oynayan tek oyuncuyum. Bütün milli takımların hentbol ile ilgili pozisyonunda, Genç Milli Takım’da, A Milli Takım’da ve Plaj Milli Takımı’nda kaptanlıklar yaptım. Plajda dünya ikinciliği, iki tane Avrupa üçüncülüğü olan ve Avrupa’da, dünyada ve Türkiye’de ödüllü, ödül almış oyunculardan bir tanesiyim. Antrenörlük de sporculuk hayatımdan sonra gelen aşamalar içerisinde devam etti. Bugün de sevgili başkanımın ricasıyla da burada oldum tekrar.
Biz şu an hemen hemen bütün transferlerimizi hemen hemen bitirmek üzereyiz. Sadece bir oyuncu üzerinde takılıyoruz. Onunla da, o Amerika’daydı, Amerika’dan dönüşünü bekledik. Bugün gelecek kendisi. Onunla bir görüşme yaptıktan sonra tamamen bütün transfer konularımızı eğer başkanımıza sunacağız, kendisi de onaylarsa hemen hemen bitirmiş olacağız.




