ESKİŞEHİR HABER

Eskişehir'de park ve yeşil alanlarda bakım çalışmaları devam ediyor

Tepebaşı Belediyesi ekipleri, hava koşullarının uygun hale gelmesiyle ilçe genelindeki park ve yeşil alanlarda bakım çalışmalarını sürdürüyor.

Abone Ol

Eskişehir'de Tepebaşı Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelindeki park ve yeşil alanlarda çim biçme ve peyzaj çalışmalarına devam ediyor. Yağışların sona ermesi ve hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte çalışmaların kent genelinde yoğunlaştırıldığı belirtilirken, ekiplerin özellikle Uluönder bölgesindeki parklarda çalışmalarını sürdürdüğü bildirildi.

Tepebaşı Belediyesi tarafından yürütülen bakım çalışmaları belirli bir program çerçevesinde gerçekleştiriliyor. Belediye yetkilileri, çalışmaların hava ve zemin koşullarına göre planlandığını, yeşil alanların korunması ve sağlıklı gelişiminin sağlanmasının amaçlandığını ifade etti.

Park ve yeşil alanlarda sürdürülen çalışmalarda yalnızca çevre düzeni ve temizlik değil, bitki örtüsünün korunması da ön planda tutuluyor. Çim biçme işlemlerinin uygun hava şartlarında yapılmasına özen gösterilirken, çalışanların güvenliği ve kullanılan ekipmanların sağlıklı şekilde çalışabilmesi için gerekli önlemlerin alındığı belirtildi.

Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, yeşil alanlarda sürdürülen bakım çalışmalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Yağışlı havalarda ve zeminin ıslak olduğu dönemlerde çim biçme işlemlerinin doğru bir yöntem olmadığını ifade eden Ahmet Ataç, bu durumun hem çimlere hem de çalışanlara olumsuz etkileri olabileceğini söyledi.

Ahmet Ataç, “Islak zeminde yapılan biçme işlemi çim dokusuna zarar verir. Aynı zamanda çalışanlarımız ve ekipmanlarımız açısından da iş güvenliği riski oluşturur. Bu nedenle çalışmalarımızı yeşil alanlarımıza zarar vermeden, emeği ve iş güvenliğini gözeterek, en uygun hava ve zemin koşullarında yürütüyoruz. Burada mesele ihmal değil; teknik gerekliliklere ve iklim koşullarına uygun hareket etme sorumluluğudur” dedi.

Tepebaşı’nın yeşil alan varlığı bakımından güçlü bir yapıya sahip olduğunu belirten Ahmet Ataç, ilçe genelindeki park ve yeşil alan miktarına ilişkin bilgiler de paylaştı. Ahmet Ataç, kişi başına düşen yeşil alan miktarının 12,41 metrekareye ulaştığını, ilçe sınırları içerisinde 600’ün üzerinde park bulunduğunu ve toplam yeşil alan büyüklüğünün 2 milyon 471 bin 514 metrekare olduğunu ifade etti.

Yeşil alanların korunmasının ve sürdürülebilir şekilde bakımının belediyenin öncelikli hedefleri arasında yer aldığını belirten Ahmet Ataç, mevcut alanların sağlıklı şekilde geleceğe taşınabilmesi için çalışmaların düzenli olarak sürdürüldüğünü kaydetti.

Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çim biçme ve peyzaj çalışmalarının, hava ve zemin koşullarına bağlı olarak hazırlanan program doğrultusunda ilçe genelinde devam edeceği bildirildi. Özellikle yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte parklar, yeşil alanlar ve dinlenme noktalarında bakım çalışmalarının yoğun şekilde sürdürüleceği belirtildi.