ESKİŞEHİR HABER

Eskişehir halkının beklediği Kuzey Kuşak Yolu projesi için önemli gelişme

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin Kuzey Kuşak Yolu projesinde tarım dışı kullanım izni oy birliğiyle kabul edildi. Dosya şimdi Tarım ve Orman Bakanlığı'na sunulacak.

Abone Ol

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’nin 2024 yerel seçimlerinde kamuoyuyla paylaştığı önemli ulaşım projelerinden biri olan Kuzey Kuşak Yolu projesinde kritik bir aşama daha geride bırakıldı.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından Kuzey Kuşak Yolu çalışmaları, Mayıs 2024’te başlatıldı. Aralık 2024 itibarıyla Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’ne kuşak yol güzergâhına ilişkin ilk başvurunun yapılmasının ardından, ilgili kurumların talepleri doğrultusunda gerekli revizyonlar Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirildi. Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’nün yürüttüğü bürokratik işlemlerin tamamlanmasıyla birlikte güzergâhın nihai hali, Haziran 2026’da Toprak Koruma Kurulu’nun gündemine alındı.

Kurul tarafından yapılan değerlendirme sonucunda, Kuzey Kuşak Yolu güzergâhında yer alan ve tarım arazisi vasfı taşıyan araziler için “tarım dışı kullanım” izni oy birliğiyle verildi. Sürecin bundan sonraki aşamasında dosya, değerlendirme ve onay için Tarım ve Orman Bakanlığı'na sunulacak.

ESKİŞEHİR'İN ULAŞIMINA YENİ SOLUK

Tamamlandığında Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi ve Bursa yolu arasında güçlü, hızlı ve kesintisiz bir ulaşım koridoru oluşturacak olan Kuzey Kuşak Yolu, kent trafiğinin rahatlamasına önemli katkı sağlayacak.

Toplam 6 şerit olarak planlanan proje, üç gidiş ve üç geliş şeridinden oluşacak. Yeni ulaşım aksı sayesinde şehir içi trafik yükünün azaltılması ve ulaşım sürelerinin kısalması hedefleniyor.

“ŞEHRE NEFES ALDIRACAK”

Projeye ilişkin değerlendirmelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Kuzey Kuşak Yolu'nun Eskişehir'in geleceği açısından büyük önem taşıdığını belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Eskişehir için büyük önem taşıyan Kuzey Kuşak Yolu Projemizde önemli bir aşamayı tamamladık.

Mayıs 2024’te başlattığımız çalışmalar kapsamında, Aralık 2024’te ilk başvurumuzu gerçekleştirmiştik. İlgili kurumların talepleri doğrultusunda gerekli revizyonlarını tamamlayarak süreci kararlılıkla takip ettik. Güzergâhtaki tarım arazilerinin tarım dışı kullanımına ilişkin talebimiz, Toprak Koruma Kurulu tarafından 26 Haziran’da oy birliğiyle kabul edildi.

Yasal süreçlerin tamamlanmasının ardından, bu önemli ulaşım yatırımını hayata geçirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Sürece katkı sunan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyorum.”