Tüm Emeklilerin Sendikası Eskişehir Şube Başkanı Ali Paşa Şanlı şu ifadeleri kullandı:
"Ülkemizdeki bu adaletsiz gelir dağılımının ne kadar adaletsiz olduğunu emeklilerin yaşam koşullarının zorluğundan anlayabilirsiniz. Son mayıs ayı verilerine göre Büro Emekçileri Sendikası BES'in verilerine göre yoksulluk sınırı 117.000 lirayı geçmiş, şu an 6 milyona yakın emekli 20.000 lira aylık alıyorlar. Bu 20.000 liralık aylık emeklinin temel gıda ihtiyaçlarını bile karşılamıyor. İşte bu adaletsiz gelir dağılımının en önemli yansımalarından biri de özel öğretim kurumlarında görev yapan öğretmen arkadaşlarımızın, meslektaşlarımızın yaşadığı koşulları açıkça ortaya koymaktadır.
Bugün 25 yıldır iktidarda olan AKP'nin başını çektiği Cumhur İttifakı bilinçli ve tercihli olarak kamunun bütün varlıklarını özelleştirme adı altında yandaşlarına peşkeş çekerken aynı zamanda eğitim kurumlarında herkesin parasız, kamusal, bilimsel, demokratik, laik, ana dilindeki eğitim hakkını da yok sayarak burada görev yapmakta olan öğretmenler arasında ayrıcalıklı maaş uygulamasıyla esasında aynı işi yaptıkları halde onları birbirine rakip eden, birbirine düşman yapmaya çalışan bir uygulamayı bilinçli olarak sürdürmektedir. Ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen, kadrolu öğretmen, bunlar bunun bir örneği. Bu anlam itibarıyla eğitimin özelleştirilmesiyle birlikte herkesin, her çocuğun hakkı olan parasız eğitim hakkı ne yazık ki bu özelleştirme politikalarıyla sadece aklı her şeyi para olarak gören bu zihniyetin bu ülkede getirdiği sonuçları apaçık ortada.
Ve özel okulların bu sonuçta oluşmasıyla kamu okullarına yeterli ödenek ayırmayan siyasi iktidar, özel okulları sürekli destekleyerek çoğaltmasına rağmen ama ne yazık ki orada görev yapan öğretmen arkadaşlarımızın taleplerini, insanca yaşama haklarını, adaletli gelir dağılımına yönelik taleplerini yok saymaktadır. Bu anlamda sürekli düzenlemeler yapacakmış gibi aldatmaya çalıştığı bu süreçte, ama bu aldatmaya karşı hakları için, talepleri için Ankara'da direnen öğretmen arkadaşlarımızın o haklı mücadelesini destekliyoruz.
Talepleri açık. Bugün ülkemizde 1 milyona yakın atanmayan öğretmen var. Çözümü çok kolay. Eğer siyasi iktidar gerçekten atanmasını istiyorsa öğretmenlerin ek ders ücretlerini kaldırdığında şu anda 1 milyona yakın öğretmen kadrolu olarak atanabilir. Buradan siyasi iktidara çözüm öneriyoruz. Bunu yapabilir eğer gerçekten istiyorsa.
Ama öbür taraftan sadece kendi çıkarları için ülkenin bütün kaynaklarını yandaşlarına peşkeş çeken, sermayenin vergilerini her defasında silen, affeden, ondan da ödül ödüllendiren bu iktidarın bilinçli siyasi tercihidir. Bu yokluğu, yoksulluğu daha da derinleştirerek kendi iktidarını sürdürmeye çalışıyor. Ama şunu bilmelidir ki biz emekliler sadece kendimiz için değil, ülkemizde demokratik bir ülke yaratmak için çocuklarımıza, torunlarımıza onurlu yaşayabilecekleri bir ülke bırakmak için mücadelemizi sürdürüyoruz. Bu anlamda da direnen öğretmenlerin mücadelesi de bizim mücadelemizdir, onlarla birlikteyiz. Onların mücadelesini destekliyoruz.
Taban aylık uygulaması derhal yasal düzenleme yapılarak öğretmenlerin talepleri doğrultusunda düzenlenmelidir. Sözleşmeli öğretmen uygulaması kaldırılmalıdır. Ücretli öğretmen uygulaması kaldırılmalıdır. Öğretmenliği hak etmiş olan atanmayan bütün öğretmen arkadaşlarımız kadrolu olarak atanmalıdırlar. Biz bu mücadelede onlarla birlikte omuz omuzayız. Birleşe birleşe kazanacağız.