Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanı Banu Şahin şu ifadeleri kullandı:
"Yaklaşık altı ay önce Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Eskişehir’de metrobüs sisteminin hayata geçirileceğini kamuoyuna duyurdu. Ancak aradan geçen süreye rağmen projenin detaylarıyla ilgili kapsamlı bir açıklama yapılmadı. Edindiğimiz bilgilere göre metrobüs hattının Eskişehir Teknik Üniversitesi ile kent merkezi arasında çalıştırılması planlanıyor. Ancak kent merkezinde hattın nereye kadar uzanacağı konusunda kamuoyunun net bir bilgisi bulunmuyor.
Amacımız Eskişehir Büyükşehir Belediyesini eleştirmek değildir. Ancak kentimizi ilgilendiren önemli bir ulaşım projesi hakkında gerçeklerin de konuşulması gerektiğine inanıyoruz.
Metrobüs sisteminin temel özellikleri bellidir. Metrobüs, özel olarak ayrılmış bir yol kullanır. Yolcu kapasitesi normal otobüslerden daha yüksektir. Durak sayısı daha sınırlı olduğu için daha hızlı ulaşım sağlar. Ancak sistemin en önemli şartlarından biri, kendisine ait ayrı bir ulaşım koridoruna ihtiyaç duymasıdır.
Peki Eskişehir bunun için uygun bir kent mi? Bizim değerlendirmemiz maalesef olumsuz. Eskişehir Teknik Üniversitesi’nden çevreyoluna kadar olan bölümde ciddi bir sorun görünmeyebilir. Ancak Kuyubaşı olarak bilinen bölgeye gelindiğinde sıkıntılar başlamakta. Gazi Yakup Satar Caddesi yada bilinen adıyla Muttalip Caddesi, düşünüldüğü kadar geniş bir cadde değil. Bu güzergâhta metrobüse özel bir yol oluşturulması durumunda mevcut trafik yükünün daha da artacağı ve ulaşımın içinden çıkılmaz bir hal alacağı yönünde ciddi endişelerimiz bulunmakta.
Ayşe Ünlüce ve ekibini anlayışla karşılıyoruz. Vatandaşlara verilen bir sözün yerine getirilmek istenmesini doğal buluyoruz. Ancak bizim kanaatimiz, öncelikli hedefin Eskişehir Teknik Üniversitesi’ne tramvay ulaştırmak olduğu, çeşitli bürokratik engeller nedeniyle metrobüs seçeneğine yönelindiğidir. Eğer böyle bir durum varsa bunun kamuoyuyla açık şekilde paylaşılması gerekir. Sürecin şeffaf yürütülmesi, soru işaretlerini ortadan kaldıracaktır. Ayrıca tramvay hattının yalnızca üniversiteye değil, Muttalip Mahallesi’ne kadar uzatılması gerektiğini düşünüyoruz.
Bunun yanında kısa vadeli bir çözüm önerimiz de bulunmakta. Tepebaşı Belediyesi bünyesinde atıl durumda bekleyen elektrikli otobüsler Büyükşehir Belediyesine devredilmeli veya tahsis edilmelidir. Eskişehir Teknik Üniversitesi'ne ulaşımda yaşanan yoğunluk dikkate alınarak bu araçlarla ek seferler düzenlenebilir. Buradan Sayın Ahmet Ataç’a da çağrıda bulunuyoruz. 15 bin civarında öğrencinin yaşadığı bu ulaşım sorununun çözümü için bu araçların değerlendirilmesine katkı sunulmasını bekliyoruz. Eylül ayında yeni eğitim dönemi başlamadan önce gerekli adımların atılması için bu çağrıyı haziran ayında yapıyoruz.
Anahtar Parti Tepebaşı İlçe Başkanlığı olarak çarşı merkezinde düzenli stant çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Vatandaşlarımızla birebir görüşüyor, onların talep ve beklentilerini dinliyoruz. İnsanlar sorunlarını anlatmak, fikirlerini paylaşmak ve çözüm önerilerini dile getirmek istiyor. Biz de bugün olduğu gibi bu talepleri kamuoyunun gündemine taşımaya devam edeceğiz."