Eskişehir Kahveciler Odası Başkanı Mehmet Karatay şu ifadeleri kullandı:
"Yeni nesil zaten şu anda çalışmayı sevmiyor. Gençlerimiz ve çocuklarımız çalışmaktan hoşlanmıyor. Aslında bizlerin döneminde okullar ara tatillere girdiğinde ya da yıl sonunda ya sanayiye çırak olarak giderdik ya mahallemizdeki bakkala çırak girerdik ya da berbere çırak olarak girerdik. Ancak maalesef bu çırak yokluğu sadece kahvecilerde değil sanayide de, berberlerde de, bakkallarda da, manavlarda da tüm sektörlerde yaşanıyor.
Örneğin ben daha önceki dönemlerde pazarlarda ailelerin çocuklarını getirdiğini bilirim. Çocuklar hayatı öğrensin, ticareti öğrensin, alışverişi kavrasın ve insanlarla diyalog kurmayı öğrensin diye yanımıza getirip emanet ederlerdi. Ancak son 5 ya da 6 yıldır böyle bir durumla hiç karşılaşmadık. Çocuğun buraya gelip hayatı öğrenmesi, ticareti kavraması, insanlarla diyalog kurması ve konuşmasını geliştirmesi amacıyla bize gelen böyle bir yaklaşım son 5 ya da 6 yıldır tamamen bitti."